logo Facebook
i slova jsou činy

Výdaje na televizní reklamu rostou, alespoň podle ceníků

22. září 2020 11:00 / autor: Vojtěch Berka

Výdaje na televizní reklamu v ČR tento rok stouply o 5 % na 35 miliard korun. Uvádí to studie Nielsen Admosphere, která srovnává data za prvních osm měsíců roku 2020 proti roku 2019. Reklamní prostor na TV je však v tomto ojedinělý. Reklama v tisku, rádiu a na reklamních plochách se ve stejném období propadla o 15 %, 10 % a 19 % respektive. Objem těchto tří segmentů nicméně ani kombinovaně nedosáhne na půlku toho, co jsou inzerenti ochotni zaplatit za reklamu v TV.

Ještě příznivější jsou čísla pouze za srpen. Za ten rostla TV dokonce o 14 % a v zelených číslech byla i rádiová reklama, která se oproti loňskému srpnu zvýšila o 7 %. Tisk však i nadále stagnoval, propad reklamy byl 6 %.

Nutno nicméně poznamenat, že Nielsen Admosphere pracuje s takzvanou ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Měří tedy zaplněnou plochu a vztahuje ji k cenám uvedeným v ceníku. Žijeme ale ve "fluidní" době a řada zprostředkovatelů reklamy jistě letos měla se svými inzerenty dlouhé a náročné telefonní rozhovory. Je tak dost dobře možné, že směrodatná čísla v cenících nenajdeme.



Tiskovou zprávu Nilsen Admosphere naleznete ZDE